søndag 25. desember 2011

Året 2011 - oppsummering (januar - juli)

Før jeg begynte på denne oppsummeringen tenkte jeg med meg selv at jeg har laget veldig få ting i år. Jeg syns ikke jeg har vært særlig kreativ eller flittig eller arbeidssom i år. Men det er vel kanskje litt feil, man glemmer tydeligvis fort hva man har drevet med. Mens 2010 gikk ut på å hekle rangle etter rangle etter rangle har jeg i 2011 fått gjort masse annet, blant annet har jeg øvd meg endel på å sy. Jeg har også blogget mindre i 2011, og vært mindre personlig på bloggen enn i 2010. Nå syns jeg at jeg har funnet en form som passer for meg, og det virker som dere også liker det - for jeg har fått mange mange nye følgere gjennom året også. Tusen takk for alle de snille kommentarene, jeg leser selvfølgelig alle sammen og setter veldig stor pris på hver eneste en. Her er halve året oppsummert for nye og gamle! (resten kommer i morgen)

I januar....
- lanserte jeg pingvinraglemønsteret og reveranglemønsteret. Jeg hadde ALDRI trodd at responsen skulle være slik den var. I løpet av 2011 har jeg solgt mange flere mønstre enn det har vært dager(!)
- men jeg fjernet også mitt mest populære mønster da jeg i slutten av januar tok jeg farvel med gratisversjonen av aperanglemønsteret.
- jeg fullførte mitt første og siste klesplagg, og denne genseren ligger fremdeles i skapet uten at trådene er festet. Jeg har ikke brukt den en eneste gang og den gir meg vondt i øynene og vondt i hodet hver gang jeg kikker på den. Kanskje jeg bare må rekke den opp og bruke det fine garnet til noe annet.


i februar...
  - strikket jeg en vaffellue (som jeg senere rekket opp igjen - slik at den endelig er brukanes).
-pandaranglemønsteret så dagens lys, og selv om det ikke er det mest poulære er dette en av mine favoritter.
-jeg heklet også en kameraveske som jeg er blitt glad i og har brukt masse
- og jeg lagde et mønster på en hekla blyant
 - feiret jeg 1-årsjubileum i eplabutikken min og jeg hadde da 232 salg. Nå - 11 måneder senere er jeg oppe i 726 salg. WOW, sier jeg bare. Og TAKK!


i mars....

- strevde jeg hardt for å realisere tanken om en heklet diamant. Jeg klarte å knekke koden til slutt:)
- heklet jeg en kaktus
- jeg skrev mer om takkekort
- kom blomsterranglemønsteret for salg. Dette var virkelig ranglen jeg aldri hadde tenkt å lage til et mønster, jeg tenkte det var for enkelt og at det ikke trengtes mønster for å lage denne her. Men så har det vist seg å være det mest populære mønsteret. Det skjønner ikke jeg meg helt på, for jeg syns de andre ranglene er mye gøyere, men takk likevel!
- åpnet epla materiell, og det ble litt mer stuerent å selge rangledeler på epla. Det er ikke akkurat øynene og kapslene jeg blir rik av, men jeg syns det er fint å kune tilby det som trengs for å lage ranglene mine.


i april...
 - kom årets beste påfunn på plass - kjøkkenkroken!
- kom mønsteret til diamantranglen
- lagde jeg påskepynt av en gammel hane fra loppemarked



i mai...
 - sydde og broderte jeg et etui til en notatblokk jeg bruker på jobb
 - og så var vi i USA på ferie.  Jeg har aldri blitt så positivt overrasket over et reisemål før, og så betatt av et sted og et folk. Jeg får helt spreng i hjertet av å tenke på det! Ferien skrev jeg om her, her og her.



 Før vi dro hadde jeg forberedt et dobbelt bokmerkedypdykk, som uten tvil er årets mest leste, uke 17+18 bokmerkedypdykk om bryllup. En oppsummering av alle årets bokmerkedypdykk kommer om et par dager :)

i juni...
- åpnet jeg butikk på etsy og ravelry
- sydde jeg min første pung
- jeg sydde en kjole 
 - jeg sydde en skypute inspirert av Donna Wilson
- heklet jeg en stor pingvin
- sydde jeg et handlenett. Jeg har aldri brukt det, men lærte masse av å lage det!

Følg med i morgen for se hva resten av året har gått ut på!

5 kommentarer:

  1. Du er så kreativ, alltid et høydepunkt å besøke deg.

    SvarSlett
  2. Artig! Jeg elsker sånne oppsummeringer (mulig jeg er statistikknerd). Ps garnspørsmål svarte jeg på i bloggen, så du har noe å pusle med i mellomjula.

    SvarSlett
  3. Sikke da en masse fine, fine ting. Sjovt med sådan et tilbageblik, måske skulke man selv finde på det på bloggen :)

    Kh og glædelig jul
    Anne

    SvarSlett
  4. Koseinnlegg!! Du er så fantastisk flink!
    Fortsatt god jul:)

    SvarSlett