torsdag 1. mai 2014

Jeg har lært å strikke!

I 2011 fant jeg en strikkejakke jeg falt pladask for, og jeg blogget om det her. Jeg stilte meg spørsmålet den gang om det var nå jeg skulle bli voksen og lære meg å strikke, men det skulle gå mange år før jeg endelig knakk koden. Litt samtidig som jeg lærte å kjøre bil og måtte luke i blomsterbedd og bake kaker til korpset og andre seriøse voksenting egentlig.
Plutselig en dag fikk jeg det bare for meg at jeg skulle klare det, så jeg gikk løs på Paulie og kikket masse på youtube. Jeg var virkelig superfornøyd da jeg var ferdig, men her ser dere den etter tre gangers bruk, og den ser helt utslitt ut allerede. Garnet er tre-tråds merino fra Pickles, og jeg er veldig misfornøyd. Den nuppet omtrent mens jeg strikket jakka. Ryktene sier at den skal "sette seg" etterhvert, det får vi nå se på. Jeg kommer ikke utenom at den er fantastisk myk og veldig varm, så det får bli en fin hjemmejakke om ikke annet. Mer om jakka finner dere på Ravelrysiden min. Og hvis dere vil ha en oppdatering på hva jeg lager oftere enn en gang i året må dere gjerne følge meg på Instagram :) Der får dere også se jakka på!


18 kommentarer:

  1. Tre-tråds merino fra Pickles er fantastisk myk, men har erfart at det blir mange nupper på slike plagg som jakker/gensere. På luer og sjal har jeg brukt det masse og det funker bedre, synes jeg! Veldig fin jakke du har strikka, koden er definitivt knekt :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin jakke!!
    Og det er herlig å lese og se deg her igjen :-)
    Klem fra Mona

    SvarSlett
  3. Så flink som du er til å hekle, er det ikke rart du kan strikke også. Flott jakke :)

    SvarSlett
  4. Flinka! En hel jakke gjennomført, det er tålmodig! Veldig fin!

    SvarSlett
  5. Så gøy med innlegg fra deg igjen!
    Og utrolig fin jakke, selv om du er litt misfornøyd med fasong og nupping. Ergelig det da, men bruk den for det:)

    SvarSlett
  6. Jakken ble utrolig fin! Har ikke erfaring med pickles sitt garn, men føler også at merino har en tendens til å nuppe ganske fort. det skal visst ikke gjelde alle typer, men er utrolig irriterende når man har brukt timesvis på å strikke..

    SvarSlett
  7. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    SvarSlett
  8. This is a wonderful idea. Buy clipping path india
    . For any query call us @ +91-750-302-6192

    SvarSlett
  9. Awesome article! Thank you for this article.

    SvarSlett

  10. fantastic site, I could definitely go to your web page once more…acquired some really nice info.

    clipping path service

    SvarSlett
  11. microsoft365.com/setup/family product key is a secured 25 digit alphanumeric code
    series xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx. This activation key can be used summarily to
    install and activate the product with ease. One can effortlessly access more information
    about these product keys at microsoft365.com/setup today.

    microsoft 365 setup download

    SvarSlett
  12. You're my personal inhalation, We possess couple of web logs as well as often be used up through in order to brand. เล่นสล็อต

    SvarSlett