onsdag 30. mars 2011

Om å knekke heklekoden

Jeg har hatt litt lite fokus i det siste. Først ville jeg hekle diamanter, så ville jeg hekle kaktuser, så ville jeg sy,  hva blir det til egentlig?! Men greia er at fordi jeg begynte på kaktusene kom jeg på en ide og en metode jeg kunne bruke til å hekle diamentene. Jeg har nemlig stått skikkelig fast, og grunnen til det er denne dusten i forgrunnen her:
 En uslepen diamant er vel det beste jeg kan komme på å si om denne, en slags rombe på en måte, som overhode ikke ser kantete ut. Den ligner ikke på diamant, selv ikke når man legger all verdens godvilje til. Jeg ble så sur av å ikke få det til, at jeg la prosjektet litt til side, men i går lagde jeg denne:
Jeg er fornøyd! Og det å plutselig forstå hvordan noe kan gjøres, og så få det til slik man hadde tenkt - DET er gøy altså! Det er like gøy hver gang det skjer for meg, som det sikkert er for dere som knekker heklekoden for første gang. Jeg unner alle den følelesen, og kan du ikke hekle vil jeg anbefale deg å prøve. Lån eller kjøp noen bøker, sett deg til foran youtube og gå igang! Veldig enkelt, mye enklere enn å strikke!
 Denne rangla formet som en diamantring finner du i eplabutikken min

19 kommentarer:

  1. Jeg fikk betalingsbekreftelse så jeg er ganske sikker på at diamanten er min. Helt nydelig! Er så glad jeg tok frokosten ved PCen og så dette.

    Hilsen Åshild

    SvarSlett
  2. Nydelig diamant! Gøy å knekke koden, være seg hekling, strikking, sying eller hva som helst annet. Gratulerer med å ha funnet løsningen på diamantutfordringen.

    SvarSlett
  3. Du er jo bare så utrolig kreativ og flink:)

    Ha en super uke videre
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  4. kjempekul! men hadde sett for meg diamanten oppå ingen, ikke inni? kanskje mer ekte da? bare en tanke :-)

    SvarSlett
  5. Hellane så mye fint du hekler!!!!

    Jeg er en som enda ikke har knekt heklekoden, som herved er mektig imponert :)
    Gleder meg til å følge deg :) Ha en super dag!
    Lilli

    SvarSlett
  6. Flott diamant - nydelig håndarbeide! Du lager virkelig mye lekkert ;)

    Jeg lærte å hekle for et år siden - ved hjelp av youtube ;)

    SvarSlett
  7. Den ble super!! Fantastisk følelse å knekke koder ja, selv om jeg ikke har knekt så veldig mange enda. Men du da, DU imponerer!! :)

    SvarSlett
  8. Superflott diamantrangle! Blir imponert over slike kreative damer som deg. :-)

    SvarSlett
  9. så flink du er!! :D Jeg satte meg ned for å lære å hekle for to år siden, youtube er min aller beste venn og læremester når det kommer til hekling, og selv om jeg holder kroken feil i forhold til normene, skjønner jeg oppskrifter og hekler i en fei. og du er en O-stor inspirasjonskilde! keep up the good work!

    SvarSlett
  10. Den ble superflott!

    Må si jeg er kjempe imponert over alt du klarer å skape :)

    SvarSlett
  11. Kjempefin :) Det er så kjekt når det berre "dett på plass" :)

    SvarSlett
  12. Bra du ikke gav opp...Den ble jo bærre lækker ;)
    Ja, jeg vil gjerne lære meg å hekle. Står på todo lista mi...Fin dag i sola te dæ! :)

    SvarSlett
  13. Den ble knallbra!! Det er supergøy å knekke "koder" av og til...

    SvarSlett
  14. Takk takk TAKK for alt skryt! Blir helt flau jeg...
    Tenkte du at ringen skulle gå helt rundt (som en eh ring), og så diamanten på toppen, ingrid? For det ville blitt veldig vanskelig, å sy fast noe som er helt spisst der det skal festes. Jeg kan så lite om diamantringer fordi jeg ikke liker det selv, men tror dette er den beste stiliserte utgaven jeg får til altså :)

    SvarSlett
  15. Den er bare fin :) Har du tænkt dig at bruge den? Det synes jeg nemlig kunne være rigtig fint!

    Knus

    SvarSlett
  16. Hei igjen
    Vil bare gratulere deg med to finaleplasser i "Håndlaga 2011"! ☺

    SvarSlett
  17. Jeg slenger meg på med gratulasjon, utrolig flott! Ringen var nydelig også. Jeg liker bloggen din veldig godt!

    SvarSlett
  18. Den ble kjempefin! Du er flink :D
    Og gratulerer med finaleplassene :)
    Klem fra Katrine

    SvarSlett