onsdag 29. desember 2010

Mitt nye favorittleketøy

Denne rundetelleren fra Clover! Jeg har brukt rundetellere i flere varianter, men denne er altså så dødsbra. Du trykker bare på toppen og så snurrer den en runde. Jeg driver og hekler på den evinnelige jakka, og det er sååå mange runder! Men med denne går alt som en lek, det er ihvertfall det jeg prøver å overbevise meg selv om. Oppskriften min er ikke like pedagogisk som de jeg lager til dere, legger dere kanskje merke til...
Jeg har aldri sett noe sånt verktøy i norske strikke eller hobbybutikker, har dere? Jeg kjøpte min på nettet, på Whichcrafts. Det koster jo litt i frakt, men det går jo an å bestille flere og gi i gave til hekle og strikkeglade venner? Dette er jo noe alle ønsker seg bortsett fra at de ikke vet det ennå!

Disse finnes i norske butikker, de produseres av Prym og er ganske fine. De er beregnet til å feste ytterst på heklenåla, men det syns jeg blir veldig klumpete. Jeg har pleid å bare ha den liggende ved siden av, men nå kan denne bare go home!

Hvis du har iphone finnes det flere apps som kan telle runder for deg. Jeg har brukt et som heter knit counter lite, som er gratis. Der kan du også skrive inn hva du teller i de ulike rundene, som jeg syns var veldig greit når jeg holdt på å strikke tøfler.

Jeg prokrastinerer, som vanlig, for å unngå å hekle på den jakka. Jeg er hjemme på ferie, og jeg har influensa som jeg nesten alltid har i juleferien. Jeg har vært så mye syk i 2010 at jeg er så vant til det nå. Jeg ble matforgiftet to ganger på to uker i begynnelsen av året, og immunforsvaret mitt har aldri fått restituert seg. Men det er fint å være syk på ferie, det er god oppvartning, mye deilig mat, det ligger hvetevarmere i senga når man legger seg, det er masse tull på tv og vi tar med ro, jeg og pensjonistene. Jeg har bestilt garn fra pickles til mamma, og hun er helt frelst. Makan til mykt garn. Fortsatt god romjul!

3 kommentarer:

  1. Det var et fint lite leketøy - og et atskillig enklere enn alle iPadene som visstnok skal ha lagt under juletrærne i år. Selv pleier jeg å telle omganger manuelt, er det snakk om mange, legger jeg inn en hjelpetråd. Men nye dippedutter å sikle på er alltid kjekt å bli presentert for.

    SvarSlett
  2. Clover og iPhone altså! De er brilliante begge to! Denne var jo genial!! Har bare vært i kontakt med den andre varianten, og tror jaggu jeg skal luske meg over til denne jeg og!:)

    SvarSlett
  3. Jeg har også en sånn rundeteller. :) Kan bestilles her: http://www.annesgarn.no/storefront.php?page=search&l=1&q=clover

    SvarSlett