tirsdag 5. juli 2011

Badekåpe

 Dere husker kanskje skråbåndet jeg lagde for ikke så lenge siden? Stoffet jeg brukte var nok ikke noe jeg nødvendigvis ville kjøpt til vanlig, men det passer perfekt som pynt på denne morgenkåpen jeg har sydd. Nå har den lille to-åringen fått den i gave, så nå kan den vises frem til dere også. Den var skikkelig gøy å lage! Mønsteret kjøpte jeg fra Made-bloggen, og jeg snakker alltid varmt om den bloggen. Dana syr masse ting som er enkelt, og fint, og hun deler velvillig hele tiden - helt gratis. Så når hun bruker så mye tid på å lage et mønster som dette, så syns jeg det er kjempefint å kunne kjøpe det for å støtte henne. 
Jeg brukte litt i underkant av et badehåndkle (altså mindre enn det som står i oppskriften at man trenger), og mitt hjemmelagde skråbånd. Perfekt for å pakke seg inn i etter en tur gjennom sprederen i hagen nå på sommeren. Sjekk ut den fine kåpa Ingrid Riddervold har laget fra samme mønster!

1 kommentar:

  1. Så gøy! De blir så utrolig små og søte :-D Skal gi bort min på søndag og er spent på hvordan den passer. Tanteungen min er så lita at! Er blitt litt hekta på skråbånd selv, spesielt hjemmelagde. Det er litt jobb, men resultatet blir mye mer originalt :-) Takk for linking!
    Sommerhilsen Ingrid.

    SvarSlett