torsdag 24. mars 2011

Muffins

Her en dag fikk jeg en mail med et spørsmål om jeg kan lage muffinrangler, eller muffinmønstre. Jeg har dessverre ingen planer om noen av delene, men jeg tenkte likevel å tipse om hvilke muligheter som finnes der ute. I den anledning har jeg heklet en muffin med papirform, et mønster jeg kjøpte i november 2008 men som jeg aldri har fått til pga noen rare masker. Men nå, takket være youtube for muffinformen i boks :)
Mønsteret jeg har brukt er laget av Stripey Blue, og fås kjøpt her

Så, nok et forslag. Min favoritt fra CicoCreativo

 Dette passer fint for de som liker strikking bedre enn hekling, og er et gratismønster fra Lion Brand. Du må registrere deg for å få tilgang til mønsteret, men det er det verdt, fordi det er masse andre fine ting å finne der også.

Hvis du ikke kan hekle eller strikke kan du kanskje be pent om Sissel kan lage noen til deg? Og hvis Sissel har fått nok av muffins for en stund kan du jo prøve deg selv allikevel, hun har laget et mønster som er gratis, og veldig fint for nybegynnere!

10 kommentarer:

  1. Du er søt da:) Takk for at du linker til meg:) Hele greia er egentlig litt festlig, for nå poster jeg snart hekleoppskriften på mine muffins! Jeg har tatt på meg litt muffinshekling for andre i det siste, og er allerede rimelig lei... Så nå får folk ordne opp sjæl;)
    Den øverste muffinsen var forresten knallfin! Ser så vanskelig ut å lage sånn glasur! Og så likte jeg godt de strikka muffinsene! Kan ikke du strikke sånne for meg da, Elise? ;)

    Fortsatt fin dag til deg!
    Klem Sissel

    SvarSlett
  2. KJenner til den følelsen gitt, blir litt kjedelig å drive med sånn samlebåndproduksjon. Glasuren på den jeg har hekla er faktisk veldig genialt enkel. Strikka muffins kan jo jeg bare drømme om, men kanskje jeg kan lære meg det i løpet av de neste 50 årene eller no sånn?
    Fortsatt fin dag i sola til deg også!

    SvarSlett
  3. Ej, hvor sejt. Dem ville min venindes datter bare ELSKE! Hun elsker små kager i keramik og plastik- men er sikker på, at hun ikke har set hæklede cupcakes.
    Knus
    http://blomstertankerogoreringe.blogspot.com

    SvarSlett
  4. Nammelinam, blei aldri så lite sulten nå gitt, og av en eller annen grunn frista ikke fiskebollene som putrer på ovnen sååå mye...

    Du, hva slags teip bruker du rundt ranglebeholderene dine?

    Tackar!

    SvarSlett
  5. Super fine!
    Jeg la igjen en award til deg i bloggen min jeg;)

    SvarSlett
  6. Oh, så många säga muffinsar! Man önskar att man hade en hel kakbuffé hemma med olika varianter! :-)

    SvarSlett
  7. Å så fristende muffins! Selv tyr jeg helst til strikkepinnene, men de enkleste heklede du har bilde av her burde jeg få til!
    Ha en koselig kveld.

    SvarSlett
  8. duBedåre: Jeg bruker det jeg har for hånden, av og til sånn brun pakketape, men i det siste har jeg brukt gaffatape. Veldig solide greier.

    SvarSlett
  9. så søte dem var da! Det ligger en award til deg i bloggen min ;)

    SvarSlett
  10. Otroligt fina!
    Nu blir jag sugen på att virka muffins :)

    SvarSlett