fredag 3. desember 2010

Ny apeoppskrift på gang!

Nå kommer det et gledelig gjensyn med denne fyren, jeg har vist frem lignende aper før. Men - nyheten i dag er at jeg holder på å lage oppskrift til denne slik at dere kan lage den selv! Den er like lett å lage som aperanglen. Den er sterkt inspirert av en ape jeg kjøpte på et marked i Thailand, og jeg har derfor vært veldig i tvil om jeg skal publisere oppskriften eller ikke. Men jeg syns jeg har laget den til min egen, og skrevet oppskriften selv såklart, så nå blir det sånn. Jeg har selvfølgelig også prøvd hardt å finne denne personen jeg kjøpte apen av, uten hell. Jeg legger ut oppskriften for salg i eplabutikken min på mandag, og jeg tipper jeg kommer til å blogge om denne skjønningen igjen på mandag, han må jo vises frem fra alle vinkler fordi han er så pen!
Jeg kommer til å lage en variant med kun oppskrift som PDF for 35 kroner, og en variant med oppskrift, øyne, og treperler til armene og beina til 50 kroner. Hva tenker dere om prisen? Er det for mye? Jeg har prøvd å legge meg på nivået med andre oppskrifter jeg kjøper selv.

20 kommentarer:

  1. Han var jo bare kjempesøt da! En slik fikk jeg lyst til å lage selv. Er den litt for utfordrende som førsteprosjekt for en nybegynner, tror du?
    Prisen synes jeg er helt grei.

    SvarSlett
  2. njei, jeg tror ikke den er det altså. Du må klare å lage en ring og begynne derfra, det gjelder for alle hekla figurer. Ellers må du kunne hekle fastmasker, øke og minke. Dett er dett! Men kanskje du burde prøve med aperanglen først, fordi denne tar litt tid, og det er kanskje lurt å begynne med noe litt mindre?

    SvarSlett
  3. Så utrolig søt. Jeg synes også prisen er grei. God helg.

    SvarSlett
  4. Så flott - et potensielt prosjekt ser jeg! Prisen er absolutt overkommelig, ikke for mye. Forresten, tusen takk for spennende forundringspakke (maskemarkøren) for en liten stund siden, tusen takk!

    SvarSlett
  5. Supersøt og syns prisen høres helt ok ut ;)

    SvarSlett
  6. Ahh, for ein herleg krabat! Så flott at du deler oppskrifta!
    Eg syns prisene du foreslår er heilt OK :)

    SvarSlett
  7. Hm. Eg har ein lei tendens til å ikkje gidde å gjere ferdig hekleprosjekt, men denne var jo veldig fin. Muligens eit romjulsprosjekt? Prisen er det ingenting å seie på!

    SvarSlett
  8. Søte lille apen! Prisen er det absolutt ingen ting å si på - du skal jo ha litt igjen for den jobben du gjør :)

    SvarSlett
  9. How bwautiful!!! I love your monkeys!!!
    greetings, daniela

    SvarSlett
  10. Så bra! Prisen er det ikke noe å si på, det er omtrent som på Ravelry, og 35 kr svir ikke i lommeboka.

    SvarSlett
  11. For en søtnos! Prisen du tenker på er det slett ikke noe å si på! Kjør på! Tipper du kunne tatt litt til:)

    SvarSlett
  12. SØT-SØTERE-SØTEST!!!

    Janniche
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  13. Hei du! Hekler du slike aper på bestilling? Utrolig fin og kunne tenke meg en til gutten min:)

    SvarSlett
  14. Hei, takk for gode tilbakemeldinger! Jeg driver og pusler med oppskriften fortsatt, men programmet jeg lager den i er ikke akkurat min bestevenn... Men dessverre kommer jeg ikke til å lage denne på bestilling, den tar for lang tid og er veldig vanskelig å prise riktig, MEN, jeg må lage en nå i helgen for å teste ut om alt i oppskriften er riktig, og den kommer jeg til å legge ut for salg, så følg med!

    SvarSlett
  15. Så skjønn! Prisen er helt grei, jeg kommer garantert til å kjøpe den.

    SvarSlett
  16. hvor mye selger du selve apen for? og hvor høy er den? fant den ikke ute på eplebutikken din, er den utsolgt?

    hilsen dårlig-til-å-hekle... :)

    SvarSlett
  17. Hei, jeg selger ikke selve apen dessverre. Den har ligget i eplabutikken, men ble utsolgt med en gang. Du får lære deg å hekle, det er veldig lett!

    SvarSlett
  18. Hei! Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å kjøpe oppskriften på denne skjønne apen, men jeg ser at den ikke ligger på epla lengre. Finnes det noen annen mulighet for å få kjøpt den?

    SvarSlett