mandag 6. desember 2010

Nå er apeoppskriften klar (og en ape er til salgs)

To gode venner, som snart skal skilles... Den ene skal ligge her hos meg og vente på en baby til ei venninne, mens den rosa går til eplabutikken nå. ( update - solgt allerede!) Nå blir det ikke flere aper på en stund tror jeg, det er som sagt 13 deler (og ikke 12 som jeg sa i går), og det er ganske smått, særlig armene og beina. Jeg får veldig lett vondt i armene av sånt pirkearbeid.
Nå er oppskriften klar for å legges ut i eplabutikken. Jeg er veldig spent på om jeg har sluttet å se meg blind på mine egne feil, jeg håper inderlig det, sånn at jeg ikke setter dere igang med et prosjekt som gir gale instruksjoner. Oppskriften er 10 sider lang (!), og halve delen er en monteringsinstruksjon med masse bilder. Jeg håper det er lett forståelig til dere som bestemmer dere for å prøve. Oppskriften er per nå på norsk, men jeg kommer til å lage en engelsk variant også. Jeg vet jo selv at jeg foretrekker å hekle på engelsk. Lykke til alle sammen!

Hi again to my non-norwegian readers. I stopped blogging in english because I found it too time consuming and uncomfortable, and blogging has to be fun, right? I will put up a google translate widget instead, but you should know that it translate alot of nonsense! This blogpost is about these monkeys, I've made a pattern that I've put up for sale. It's in my epla-shop, which is the norwegian version of etsy, and it's all in norwegian. Should you want to make your own monkey - write me at kapteinbiff@gmail.com and we'll work something out.

13 kommentarer:

  1. Oh no, er den solgt allerede. Søren :)Kommer du til å lage flere og legge ut for salg?

    SvarSlett
  2. Beklager :) Ble bare så opptatt av at den var solgt...og nå har jeg lest innlegget ditt nøye. Skjønner godt at det er mye pirkearbeid og hardt for armene. Det var uansett et veldig flott par :)

    SvarSlett
  3. Sååå søte! Jeg tenkte faktisk på de apekattene dine her om dagen, og lurte på hva du ville tatt for en sånn! Hvor mye tok du?
    Takk for koselig hilsen og kjapp levering av rangledelene forresten:)

    Klem Sissel

    SvarSlett
  4. Hekling er "gresk" for meg, men å hekle på engelsk... ja ja, man kan ikke forstå alt! ;)

    SvarSlett
  5. Oioioii! Så stas!! Tror nok ikke du skal være redd for at oppskriften ikke er grei nok! Dersom den er i samme stil som den andre oppskriften må jeg nok en gang gi deg honør for en utrolig pedagogisk og flott oppskrift der! Jeg skal nok med tiden prøve meg på denne også! For, disse var skikkelig søte!:)

    SvarSlett
  6. Jeg skulle ønske jeg skulle lage flere og legge ut for salg, men de er dessverre for tidkrevende å lage. Som nevnt tidligere lagde jeg denne med stoppeklokke for å estimere tidsbruk, og jeg endte opp på 5 lange timer... Jeg tok 350 kroner for den, er umulig å prissette noe sånt syns jeg. Den forsvant ut på under en time, og det var helt uventet. Sist jeg hadde en apebamse i eplabutikken lå den der i ukesvis. Men takk for godordene!

    SvarSlett
  7. Knallfine! Gode typer.

    SvarSlett
  8. I love your monkeys!! Great work!!

    SvarSlett
  9. Great work! so lovely, These would be great gifts

    SvarSlett
  10. Hej Elise!
    Hvor er de fantastisk søde. Jeg har været inde for at købe opskriften, men der popper en advarsels-besked op når jeg vil betale. Kan du hjælpe mig?

    mettecamille@hotmail.com

    SvarSlett
  11. Hei Jeg så apekattene på Epla i går og skulle inn og kjøpe det i dag men nå er det borte :( Hva skjer?

    Hilsen Ragnhild

    SvarSlett
  12. Åjsann, det er bare fordi jeg solgte en tidligere i dag og da ble det utsolgt, men nå ligger det mange nye mønstre i butikken!

    SvarSlett