fredag 5. november 2010

Fin fridag :)

Når jeg leser om folks fridager på ulike blogger kjenner jeg ofte på forskjellen mellom mine normale fridager og de gjengse bloggfridagene. Det er alltid masse bilder fra hagen, skogen, med termosen og kakao, og barn i stilige hjemmestrikka klær. Konstrasten føles nokså stort til mine fridager går oftest ut på å sitte inne, med håndarbeidet mitt foran tven, hvor jeg kan se alle seriene jeg har tatt opp, som mannen min selvfølgelig ikke vil se på. Jeg elsker tv, jeg elsker å være varm, og jeg er glad i håndarbeidet mitt. Derfor er jeg ute hele tiden på sommeren, og inne hele tiden på vinteren. Det er ikke så bloggvennlig, men sånn er hverdagen min, usminket og fin :)

Men i går var en litt annerledes dag. Jeg fikk en sms fra en av kusinene, som lurte på om vi skulle møtes. Når man har 13 søskenbarn, og ingen av dem bor i Oslo må man selvfølgelig treffes når de først er her. For meg å ta en kafetur på impuls er nokså bra, jeg er ikke så god til å ta ting på sparket gitt. Er veldig glad i planlegging, og krisemaksimerer alltid litt på forhånd (gå på kafe i DAG? Men jeg hadde jo planer om... å gjøre ingenting hele dagen!). Jeg traff Jenny og vi spiste amerikanske pannekaker på Ryes. Det var deilig, og veldig koselig!


Og siden jeg var på Grünerløkka tok jeg meg en liten runde. Jeg syns Granit er en veldig kul butikk, selv om stilen ikke er helt meg. De har mange ok basisvarer, så jeg fikk med meg denne tapen som jeg sikkert kan bruke til noe fint :)

Så tok jeg turen til favorittbutikken et dukkehjem, som er den ekstremt stappa bruktbutikken i Markveien som har åpent på mandager og torsdager. De to damene som jobber der er så søte, og det er masse skatter som ligger skjult bak tonnevis med...rot.



Jeg fikk med meg noen julekuler denne gangen, jeg har på følelsen at jeg har et julekuleinnlegg på gang... Jeg var også innom Maritabutikken, og jeg kjøpte noen søte gamle til-og-fra-lapper der.
Så rakk jeg bare hjemom før jeg skulle treffe venninnene mine, og det var koselig som alltid. To sosiale happenings på en dag og å spise to måltider ute på en dag er ikke akkurat dagligdags for meg. Men veldig fint!
Og på tampen av dagen rakk jeg å ferdigstille disse apene som har ligget halvmontert og geipa til meg i sofaen i disse heklefrie dagene. Armene mine er helt fine, jeg tror egentlig det var falsk alarm i utgansgpunktet, men det skadet vel ikke med en liten pause heller. Nå driver jeg å strikker på en bursdaggave, og etter det må jeg virkelig gå igang med julegavene. Første november var jo for lenge siden, og preadvent er jo godt i gang. Jeg hører på julemusikk og tenker masse på jul, men det er på tide å sette opp dampen!

Mens det sikkert er endelig helg for dere, er det 30 timers nattevaktsjobbing som står for døra hos meg. Og slik det så ut da jeg dro på jobb på onsdag blir det fint lite tid til håndarbeid. Men, noen må jo holde helsenorge i gang :) God helg alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Jeg er med! Og holder helseNorge i gang altså! Bare 20 timer nattevaktsjoibbing på meg i helga da, så jeg skal ikke klage! Håper du får noen greie vakter:)

    SvarSlett
  2. Jeg rekker gjerne opp! Snilt hvis du vil vise meg din måte! Bare send meg en mail!

    SvarSlett
  3. Høres ut som du har hatt en finfin dag! Har du forresten fått inn maskemarkørene? Gleder meg til å prøve meg på aperanglen din :)

    SvarSlett
  4. Jeg er en evig pessimist på alle områder bortsett fra postgang. Sist jeg bestilte maskemarkører kom de fra Australia, og jeg tror det tok kortere tid enn disse jeg har bestilt nå - fra Norge. 12 dager, og ikke sett snurten av dem ennå. Jeg krysser fingrene for mandag!

    SvarSlett
  5. Dine fridager høres omtrent ut som mine fridager, bortsett fra at jeg ser yndlingseriene mine på dvd. :-)

    SvarSlett