lørdag 28. august 2010

Helg igjen!

Jeg har ikke rørt heklenåla siden forrige helg. Jeg vet ikke helt hvor uka har blitt av, men jeg vet at jeg har jobba 5 dager i strekk, og det er ikke noe jeg gjør så veldig ofte, og det er ikke akkurat min favoritt! Men nå er det langhelg og kanskje muligheter for å finne på noe håndarbeid. Jeg vet ihvertfall at jeg må strikke videre på et prosjekt som må bli ferdig i løpet av helga, og strikking er skikkelig bajs, det husker jeg jo nå. Jeg er såpass amatør at jeg ikke klarer å se på strikketøyet om jeg har strikket rett eller vrang, og gjør jeg da feil klarer jeg ikke å rette opp i det, så da må jeg rekke opp alt sammen og begynne på nytt! Gjorde det ikke mindre enn fire ganger den dagen jeg begynte på dette prosjektet... Så nå har jeg det huskelappen her : strikking er ikke noe for meg! Men over til noe mye gøyere nemlig:
Jeg har vært byen rundt i dag på jakt etter voksduk til et prosjekt vi skal lage, men lite visste jeg om at det selvfølgelig ikke er voksduksesong! Nå har jeg googla og stått i, men jakten fortsetter. Jeg trenger småmønstrete fin voksduk, og det skal jeg fanden meg få tak i!

Folk syns såklart at det er helt koko å ha juleverksted allerede, og det er jo mest for tøys, ettersom vi pleier å ha "strikk og drikk" på jobben ca en gang i måneden. Jeg tenkte at dette ville være en fin måte å starte opp igjen etter sommeren. Jeg liker å være litt godt i gang med julegavene jeg, sånn at desember er utelukkende kos!

8 kommentarer:

  1. Juleversted så gøy. Jeg har også startet allrede med julegaver egentlig helt sprø.......men jeg har lyst å være tidlige ferdig med det. Damen i butikken kikket litt rart i går, jeg begynnte å handle smågaver for julekalenderen til guttene mine :-)). god helg nina

    SvarSlett
  2. I frykt for at jeg blir sett rart på, har jeg ikke sagt noe om at jeg har gaveplaner- og ideer i hodet ift jula allerede.. så det er godt det er flere som er inne på de baner!!! Strikk og drikk hørtes genialt ut, hehe! Lykke til med strikkinga, det tar seg opp jo mer du strikker -jeg lover!!

    SvarSlett
  3. Bra at det er flere av oss! Nå hagler det ute også, så da må det vel være lov å tenke på jula? Å begynne med kalendergavene allerede høres ut som en vanvittig god ide!

    SvarSlett
  4. Jeg må lige spørge hvad Strik og Drik helt præcist går ud på? Det lyder fedt!
    KH Puk

    SvarSlett
  5. Hehe, strikk og drikk er bare et navn på en slags syklubb. Vi følte vi var for unge til å ha syklubb, og trengte derfor et ungdommelig navn. Men det viste seg at klubben ble veldig seriøs, og ingen hadde tid til å drikke vin, det forstyrret arbeidet. Så de siste gangene het det vel bare "strikk". Men tanken var god, da.

    SvarSlett
  6. Voksduker har jeg nå sett der hvor det selges maling her i distriktet, selges på ruller.....men om det er akkurat slik du er på jakt etter var jo noe annet.

    SvarSlett
  7. Ja, det er metervare jeg tenker på, og det som er litt vrient er at det må være ganske småmønstrete. Jeg har vært på Kid, Åhlens, Norway Designs, Bogerud, Kid igjen, 3 ulike butikker på grønland, den sjappa nede på t-banen på Grønland og Hadi City. But no takers... Men kanskje jeg må ta turen til en malebutikk!

    SvarSlett
  8. Hei, og takk for en inspirerende blogg! For småmønstra voksduk kan du prøve Rafens eller Kremmerhuset. Mener å huske jeg har sett noen ruller der... Lykke til med små og store prosjekter!

    SvarSlett