mandag 10. juni 2013

Enda flere sofaputer


Hvor mange sofaputer trenger man kan man jo spørre seg om, og hvor mange kan man prakke på andre? Når jeg får litt oppheng på noe setter jeg igang en slags masseproduksjon, som å lage 4 hvaler i dongeristoff eller femti tusen små punger som dere som har fulgt med en stund kanskje husker. Eller tyve par strikkede tøfler. Så i år har alle fått hjemmesydde puter til bursdagen, INKLUDERT niesa mi til seksårsdagen. Det er vel helt boarderline barnemishandling, men hun liker sånt og ble stolt og glad sies det. 

Disse grafiske putene er så lette å lage, og kan varieres på utallige måter. Jeg har lært meg å bli enda mer nøyaktig, og det er jo fint å øve seg på har jeg skjønt. Det er visst noe man må kunne som voksen. Hvis du har lyst til å sy sånne selv kan du sjekke denne tutorialen hos Fingernem, og har du ikke lyst til å sy selv lager hun dem for salg til latterlige 150 kroner. Det er aaaaaltfor billig!
 
Jeg syns jeg skriver noe om Instagram i hvert eneste innlegg, litt som om jeg skulle jobbet der eller noe, men igjen altså - dere som følger meg dere har vel kanskje fått med dere at jeg syr sengeteppe i samme teknikk. Det viser jeg frem her om ti-femten år når det er ferdig.

14 kommentarer:

  1. Tøffe puter! Jeg er mer sånn "prøvd det, nå prøver jeg noe annet" så her får ikke familien like gaver.

    SvarSlett
  2. Virkelig fine puter, og det bisebåndet rundt er prikken over i'en! Har ambisjonar om å sy nye putetrekk her også, men så er det jo det at lista over ting eg har lyst til å sy er veeeldig lang. Og mengda tilgjengelig tid passar liksom ikkje til lista...

    SvarSlett
  3. Skikkelig fine puter.

    Håper jeg en dag slår til og lager meg noe med grafisk mønster... Med tanke på at du allerede har inspirert meg til å lage hekleaper og dongeri-hval, så skal man jo ikke se helt bort i fra det... :)

    Uansett- ser frem til fremvisning av teppet.... en vakker dag ;)

    SvarSlett
  4. Sååå fine puter!

    SvarSlett
  5. De er nydelige og du er kjempeflink! For en som ikke en gang fikk symaskinsertifikatet på barneskolen er dette svært imponerende! Tusen takk for tips om fingernem forresten! Det blir nok pute på meg derfra etter hvert! Eller skal du kanskje selge selv?
    Lina

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Har ingen planer om å sy for salg selv nei. Det tar lang tid, jeg er ikle kjapp nok til at det kunne lønt seg!

      Slett
  6. Kjempemange fine puter du har laga :) Og eg kjenner meg ganske godt igjen i det å bli hekta på ein ting :)
    Håpar du snart blir hekta på heklinga igjen, for du lagar så mykje fint der òg :)

    SvarSlett
  7. Those are cute pillows. Got my eye on them so as on your next posts.

    SvarSlett
  8. Flotte puter! Forstår godt at du får litt dilla når resultatet blir så fint :) I følge mannen min er et par puter mer enn nok... Ha en fin dag!

    SvarSlett
  9. Flotte puter, du er flink!!!!

    SvarSlett
  10. Hvor er du sød - har slet ikke set du har linket til mig. Tak for det!

    SvarSlett
  11. Kjempetøffe puter! har du mulighet til sende bilde av den blåe puten så jeg kan se litt nærmere på den? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Såklart! Send meg epostadressen din til kapteinbiff@gmail.com

      Slett