tirsdag 9. august 2011

Om maling


Jeg har i lang tid vært fascinert over dere malerne der ute. Kjøper de styggeste kommoder og tryller dem om til de kuleste ting med noen strøk maling, for eksempel. Men det er ikke for meg, viser det seg. Jeg tenkte jeg skulle pimpe den lille IKEA-krakken vi har på kjøkkenet, med lyselyseblå maling og et hekla trekk, men det ble helt feil. Men det som ble helt riktig, var den nye dots-knaggen min som Tveit og Tornøe har laget, til det fine forkleet jeg kjøpte på Anthropologie da jeg var i New York.

Så da vet jeg det, at jeg liker det hos andre men ikke hos meg selv. Sånn tror jeg det er med mange ting, er det noen andre som erfarer det samme? Jeg beholder krakken i lyseblått, men trekket jeg har heklet i det kjempetykke garnet må finne seg et annet sted å bo. Kanskje noen andre har en sånn krakk de har lyst på et turkist trekk på? Vil du betale porto så er det flott, ellers er trekket gratis.

8 kommentarer:

  1. Hei, jeg har netop valgt ud skammelen i Ikea, så ville vældig gerne have betrækket om muligt :)

    SvarSlett
  2. Kan du maile mig i så fald, så jeg kan sende dig betaling :)

    SvarSlett
  3. Jeg synes maling av møbler (også) har tatt litt vel av. jeg får vondt i magen av at det fine treet som blir maltraktert. Selv om jeg også har gjort det... men nå vil jeg ha tre.

    SvarSlett
  4. jeg skal maile deg, må bare finne ut hva det vil koste i frakt først :)

    SvarSlett
  5. Det var sånn at du hadde heklet to sånne trekk, ikke sant? Slik at du har et til som bare slenger i et hjørne og venter på å omfavne krakken min som står rett oppi lia i hovudstaden?
    Ikke det nei?
    Smellpålabbenforatjegklikketmeginnherforsent, men stiiiiiiiiiiilig trekk okke som!

    SvarSlett
  6. Tnå, det var jo dumt da. Hadde jeg hatt mer garn så! Men du kan jo kanskje hekle et selv? Veldig lett!

    SvarSlett
  7. Åååh! Jeg vil også lære meg & hekle. Prøver jeg meg på en duk, så ender det opp med & se ut som en lue... *ler* Drømmen er & lage et eget sengeteppe av bestemorruter...meeeen, det får vel bli med drømmen. o.O
    Hvor lang tid tok det & hekle det trekket forresten? :)

    SvarSlett
  8. hehe, det er fort gjort at det skjer. Da har du nok brukt feil garn eller feil størrelse på nåla. Men å hekle et helt sengeteppe, det er jo helt galskap å gå igang med. Jeg begynte å hekle et teppe i bestemorsruter og selv om jeg hekla utrolig mange hadde jeg ikke nok til et halvt teppe engang da jeg gav opp.
    Det trekket husker jeg ikke helt, var fort gjort siden jeg brukte så stort garn og store pinner. Tipper jeg gjorde det ferdig i løpet av en Harry Potter-film :D

    SvarSlett