tirsdag 2. november 2010

Tips til advents/julevindu

 I forbindelse med disse håndarbeidsfrie dagene ( og ahem...datafrie egentlig) graver jeg dypt i bokmerkene mine for å finne ny inspirasjon. I dag er det et godt gammelt bokmerke fra 2008 som er utgangspunkt for inspirasjonen. Jeg fant nemlig dette innlegget om pynting av vinduet med papirstjerner, og har alltid drømt om å gjøre det selv. Kanskje i år? (sjekk ut bloggen forresten, en av mine favoritter, superkreativ dame og en gudinne med filt!)
instructables finnes det oppskrift på hvordan man kan lage sånne papirstjerner (og da mener jeg litt mer avansert enn metoden man lærte i barnehagen). Bare se her:
Det ligger bilder og video steg for steg, og til og med en PDF-fil sånn at du slipper å sitte foran pc'en :)
Hun som har laget denne dritfine uroen har også laget en PDF med stjerneoppskrifter.

Jeg har aldri skjønt at man kan klippe disse ut etter maler (dumme meg). Jeg har bare laget dem slik man gjorde det før, klippa på og satsa på det skulle bli fint. Men du og du så mye fint man kan lage når man gjør det skikkelig! På papersnowflakes finner du mange maler å klippe etter, og googler du etter paper snowflake finner du tusenvis av folk som deler maler og tutorials. Så når håndarbeidspausen er over, når jeg har kommet igang med julegavelagingen og fått unnagjort noen ting - DA tror jeg at jeg skal lære meg å klippe papirstjerner :)

7 kommentarer:

  1. Wow. Det er da en helt fantastisk ide!!! Super-smukt. Mange gange tak for inspirationen :)

    Kh Anne

    SvarSlett
  2. Å vad fint, det ska jag göra. Tack för inspirationen och tipset.

    /Mia :)

    SvarSlett
  3. Jeg lagde veldig mange sånne i fjord på skolen jeg jobber (hehe. både sammen med elevene og hjemme ;). Det er veldig gøy, og det finnes utallige mange variasjoner! Super-dekorative :D Kjenner jeg gleder meg til jul..

    SvarSlett
  4. Ja, da er det jo bare å finne fram saksa....Stilig.

    SvarSlett