onsdag 29. september 2010

Kjøkkenoppussing in progress...

Det begynte med at jeg ville ha bedre plass på badet. Det betydde at vaskemaskinen måtte ut derfra, og dette sammenfalt bra med IKEA i år har lansert integrert vaskemaskin. For å få plass til vaskemaskinen på kjøkkenet måte vi fjerne to skap, og da kunne vi like greit få ny oppvaskmaskin som er integrert (og full størrelse takk!). For å ikke miste skapplass ville dette bety at vi måtte flytte skapene der vaskemaskinen skal stå over til motsatt vegg, der det ikke har vært kjøkkeninredning. Det medførte at kjøleskapet måtte flytte, og vi måtte kjøpe et hjørneskap, og ny benkeplate. Men siden vi skal ha vaskemaskinen på kjøkkenet trenger vi en ny kurs i det elektriske anlegget, og det trenger vi forresten også til komfyren som vi kjøpte for et halvt år siden men som vi aldri har fått montert fordi vi aldri har ringt elektriker for å få ny kurs. Siden vi skal ha ny kjøkkenbenk på motsatt side av kjøkkenet innebærer det at vi trenger en ny taklampe, og da trenger vi en ny kontakt. Vi trenger også en ny kontakt til kjøleskapet, siden det nå har flyttet på seg. Og da vi gikk igang så vi at veggene må visst også males. Det har ballet på seg litt, kan du si.

Bildene er av veggen bak benken hvor oppvask- og vaskemaskinen skal stå. Den forrige eieren satte inn et gammelt vindu mellom soverommet og kjøkkenet da de fjernet døra som var der opprinnelig. I starten syns jeg det var litt merkelig, men nå elsker jeg å luske meg inn på kjøkkenet når jeg kommer hjem fra kveldsvakt, og titte inn vinduet for å se om mannen min sover eller ikke:)
Utstillingen i vinduet varierer, men disse salt og pepper-uglene er alltid med. Har nesten aldri sett noe så fint i hele mitt liv! Et kupp fra ebay for mange år siden :) Det virker som modellen har vært nokså vanlig, det ligger stadig slike til salgs der. Søker du f.eks etter vintage salt and pepper shakers owl, så får du nok mange fine treff :)

We're redecorating the kitchen. It's a mess, but it's going to be nice in the end! The previous owners of out appartement inserted this window between the kitchen and the bedroom. We thought it was a bit strange at first, but now we love it! The owls are salt and pepper shakers bought on ebay. Love them!

4 kommentarer:

  1. hehe, kjenner godt til at ting baller på seg sånn oppussingsmessig ja. Da vi flyttet inn skulle vi grunn bare pusse opp kjøkkenet. Endte med at vi rev all tapeten i alle rom, og pusset opp alt. Det eneste vi ikke har gjort noe med er ironisk nok kjøkkenet...

    Liker murveggen på kjøkkenet og gleder meg til å se resten :)

    La forøvrig inn en laaaang kommentar på håndskriftfonten, men så fikk jeg bare error og alt ble borte. men hovedessensen var at det var sinnsykt kult, og at jeg i er skikkelig fontglad og brukte mange timer da jeg var mindre på å surfe rundt etter kule fonter å laste ned til word. Men den håndskriftfonten må jo være den kuleste EVER! :)

    SvarSlett
  2. Uff, heldigvis er det ikke SÅ omfattende da. Det var jo et helt fint kjøkken her fra før som bare må flikkes litt på. Men det er så kjedelig!

    Lagde akkurat en sammenligning mellom min egen skrift og kaptein biff-fonten, og jeg ble litt skuffa må jeg si. Jeg skriver styggere enn jeg trodde :( Den fonten ble lissom så jevn og pen. Men det er vel greia med fonter, da!

    SvarSlett
  3. Ojoj, kjenner til sånne prosjekter som stadig utvider seg:)Det blir nok råfint til slutt:)
    Jeg ELSKER saltogpepperuglene!!

    SvarSlett