mandag 5. juli 2010

Dørskilt

For to år siden ønsket et vennepar seg et dørskilt til jul. Ikke akkurat verdens letteste gaveønske, jeg grubla endel på hvordan man kunne gjøre noe gøy og kult. Jeg har alltid vært fascinert av ting som er mye større enn de egentlig er, eller mye mindre - som f.eks miniatyrer. Og dermed laget vi et dørskilt som ble et lite titteskap.
Ideen var en liten miniverden hvor en gruppe malere holdt på å male en vegg rundt et digert skilt på en murvegg.

Bildene er tatt på vinteren, så det var litt dårlig med dagslys dessverre. Selve titteskapet kjøpte jeg på panduro og malte det hvitt med akrylmaling. Malerne, den lille veistripa og murveggen kjøpte jeg i en butikk som selger miniatyrjernbaner. Holdt på å gå bananas inni den butikken, mulighetene er uendelige, også for de som ikke er så opptatt av modelljernbaner... Metallskiltet var noe gammelt skrot, og bokstavene var deler av et gammelt dørskilt vi hadde selv som hadde gått i stykker. Vi kjøpte et eget modelljernbaneminiatyrpersonlim, og kombinerte dette med superlim. Vi prøvde ikke med vanlig lim, men det hadde sikkert funka. Men jeg har jo en merkelig greie for lim, så litt spesiallim takker jeg ikke nei til! Det ble ihvertfall superholdbart, kunne snu alt opp-ned etterpå, til og med han som sitter på det stativet og han på stigen sitter bom fast.
Trykk på bildene for å se dem i større format

3 kommentarer:

  1. Dette er jo bare fantastisk!! Har akkurat samme fascinasjon for miniatyr, og dette dørskiltet var virkelig helt utrolig kult! Uten tvil det kuleste dørskiltet jeg noensinne har sett - og antagelig kommer til å se :)

    SvarSlett
  2. Det er bare å gå igang! Har du vært i den miniatyrjernbanebutikken som ligger i trondheimsveien (like under Carl Berner)? Åh guud, for et sted. Det er veldig enkelt, jeg anbefaler deg å prøve selv!

    SvarSlett