fredag 2. juli 2010

Bestemorsruter...IGJEN

Ja, da har jeg gått på smellen med å gå igang med nok et bestemorsruteprosjekt. Jeg har jo et kvartferdig pledd i ullgarn med sorte kanter liggende i en pose som jeg ikke kan se for meg at jeg noen gang kommer til å gjøre ferdig. Jeg var supergira på det en lang stund, og så sa det plutselig helt stopp. Kunne ikke tenke meg å hekle en halv rute engang. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg begynte på det engang, vi har jo et helt likt teppe fra før som farmor heklet en gang i tiden. Mener å huske at jeg sa vi kunne ha det på hytta... Jepp, da er det bare å skaffe seg en hytte! Kanskje jeg var så smart at jeg skjønte at det det kom til å ta såpass lang tid å bli ferdig at vi rakk å kjøpe hytte i mellomtiden.

Uansett, jeg var innom bloggen til Sols(tr)ikke her en dag, og der så jeg det fantastiske teppet hun hadde laget. Oppskriften hadde hun også vært så snill å legge ut her, så da gikk jeg igang med godt mot. Dette skal bli et sommerteppe, tenkte jeg. Hm... Kanskje det blir et vognteppe, tenkte jeg etterhvert. Og nå : håper jeg får nok til å lage en liten sofapute. Jeg er lei allerede. Og jeg trenger ingen babyblå sofapute. Får kanskje satse på at noen jeg kjenner rekker å få en guttebaby innen jeg er ferdig med dette prosjektet...















Men til de av dere som aldri har gått på denne bestemorsrutesmellen kan jeg anbefale å prøve denne oppskriften, den er superenkel, og sammenheklingsmetoden er helt genial. Sist jeg hekla vognteppe i vanlige firkanta bestemorsruter endte jeg opp med å sy det sammen, og det ble ikke like fint som dette.

2 kommentarer:

  1. Kjempeflotte farger! Blir en nydelig gave til en liten guttebaby..

    Skal sende denne linken til mamma, så kanskje det blir et sånt til bursdags/julegave :) Har hatt så sykt lyst på et sånt etter jeg så ett på bloggen til Sandra Juto.

    SvarSlett
  2. åh, hun Sandra Juto er ikke dum altså! Særlig fordi hun har valgt å hekle figurene sine i en teknikk som er kjempeslitsom for fingrene. Jeg heklet en bamse på det viset og trodde jeg skulle dø underveis. Perfekt tidspunkt for mamman din å gå igang på, det er jo heldigvis ennå lenge til jul.

    SvarSlett