mandag 28. juni 2010

Hekla serviettringer

Jeg hekla serviettringer til bryllupet, og var veldig fornøyd (kanskje ikke så fornøyd etter 40 stk, men glad etterpå). Gjestene syns også det var stas, de fikk ta med hjem hvis de ville. Noen var ikke så veldig interessert (gutta), mens de håndarbeidsinteresserte damene gikk rundt på bordene og fiska sammen endel sånn at de fikk et helt sett. Før bryllupet søkte jeg meg ihjel på internett etter fargeinspirasjon, og jeg syns det var så mye likt. Mye limgrønn og rosa og hvite kombinasjoner. Jeg så for meg mer mango, korall, oker, oransje, lakserosa, gammelrosa... Er visst ikke så vanlig med de kombinasjonene, gitt. Men garnet vi fant var med på å sette tonen for hele bryllupet. Garnet heter Muskat og er fra Drops/Garnstudio. Husker ikke helt fargekodene på garnet vi kjøpte, men kan nok grave det frem hvis noen er interessert. Garnet er egyptisk mercerisert bomull, og er supermykt og veldig fint i kvaliteten.

Jeg la opp 28 masker, pinne nr 3,5, hekla 8 runder (fastmasker). Ferdig - ikke noe fiksfaks. Vi hadde runde bord, og fordelte fargene litt tilfeldig utover. Funka som tusan. Anbefales!

1 kommentar:

  1. Har akkurat foreslått at hekler serviettringer til vår nieses bryllup i juni. Veldig flott bord.

    SvarSlett