onsdag 23. februar 2011

Herlig hverdagsfridag

 Jeg er nokså introvert, og nokså lat. Det gidder jeg ikke å late som jeg ikke er, eller skamme meg over. Det tok litt tid å omfavne det, fordi jeg syns folk rynker litt på nesa når man ikke vil ut på ski, gå på kafe, vaske hus, vaske klær og gjøre alle mulige (gørrkjedelige) gjøremål når man har fri. I går hadde jeg en etterlengtet fridag helt etter min smak. Jeg bakte, strikket, og fikk catchet opp med timesvis med opptak på GET-boksen av ting jeg følger med på. Jeg trenger virkelig noen sånne dager, hvor jeg går udusja rundt i joggisen og drikker cola dagen lang. DA lader jeg batteriene mine!
Her er mitt tredje forsøk på vaffellua, fordi som dere kanskje vet så må jeg rekke opp alt hvis noe blir feil. Men nå er jeg inne i en god flow, kjenner jeg. Jeg har allerede kommet dobbelt så langt som da jeg tok bildet i går. Jeg er litt usikker på fargen, og om jeg strikker for løst, men jeg tar det som en øvelse i strikking - for det trenger jeg helt klart. Det er bare å trene videre!

15 kommentarer:

  1. Jeg er så enig, så enig! Det er jo det som er en FRIdag! Det er bare det at jeg har litt mange sånne dager, siden jeg bare går 56%, så da gjelder det å passe seg...;)
    Gleder meg til å se lua ferdig! Fargen er ihvertfall kjempe fin:)

    Klem Sissel

    SvarSlett
  2. Jeg ser vi er flere. Jeg har mange planer for dagen - som også inkluderer stryking av skjorter og vasking av bad. Men jeg liker husarbeide, så det er greit. Men ut på tur er ikke min stil.
    Helt ville jeg sittet her. Har så mange nyttige gjøremål på PC. Holder orden på alle bildene jeg tar, skriver gårds-og slektshistorie, googler mye for å finne ut om de gamle tingene våre, så er det bloggen da og sikkert mye mer.

    SvarSlett
  3. Jeg er akkurat som deg, jeg elsker late dager helt for meg selv. Fargen var skikkelig fresh, perfekt til påske!

    SvarSlett
  4. Høres ut som en glimrende fridag!
    De luene der er knallfine, og fargen din var en ordentlig gladfarge.

    Ha en finfin dag, selv uten joggebukse og cola...:)

    SvarSlett
  5. Det er det som er FRI-dag og å lade batteriene :-)
    Det er viktig :-)
    Rydde gjør vi alle de andre dagene :-)

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  7. Høres ut som en deilig fridag :-) Fine illustrasjonsbilder

    SvarSlett
  8. Jeg har virkelig sansen for din type fridager! :)

    SvarSlett
  9. Fantastisk å lese dette innlegget. Jeg er også avhengig av slike fridager. Nydelig blogg du har. Her vil jeg legge meg til som fast følger. Kikk gjerne inn til meg på bloggbesøk om du har lyst også. Jeg gleder meg til å følge deg videre. beste hilsner fra Wilhelmines blogg. Ha en fin lat dag videre...hi,hi...og cola, det er bare himmelen;))

    SvarSlett
  10. Det blir jo kjempefint! Tenkte å prøve meg på å lære å strikke og hekle snart jeg også. Jeg må si jeg liker den typen fridager jeg også, når jeg gikk fra å ta vare på en liten hybel i Oslo til en stor enebolig i Kragerø så vokste visst ikke vaskebehovet mitt proposjonalt med boligen dessverre...

    SvarSlett
  11. Det høres akkurat ut som det vi her i huset kaller "pysjdag" - og sånne dager elsker jeg! Mannen og jeg slår ut sofesofa'n, bestiller take-away og ligger å ser på film dagen lang!

    SvarSlett
  12. Jeg er SÅ enig! Elsker sånne dager! Noe av det jeg savner mest med å få barn egentlig... Men i dag har jeg latt gutta være igjen i Porsgrunn og tatt toget hjem - så nå er det Vibekedag som gjelder!

    SvarSlett
  13. Den vaffellua var så FIIIIN ;). Det er sånn strikking jeg kaller konsentrasjonsstrikking. Ikke noe man kombinerer med heavy tv-titting ;). Jeg har strikket (dukkeklær) til sprintløpene her - men nå har jeg allerede litt vondt i skulderen - og med tanke på at det er et laaaangt VM med 110 timer NRK-sendinger (selv om jeg nok ikke skal se alle timene), så må jeg legge inn noen pauser. Ikke akkurat det jeg er best på - men jeg er snart 40 - så jeg har lært NOE ;).

    SvarSlett
  14. så fantastisk at det er flere enn meg som elsker daffedager! Tusen takk søte dere for alle kommentarene :)

    SvarSlett
  15. Ah, jeg liker det SÅ godt!!! At det er flere av oss mener jeg...! Nå har jeg jo fått meg en liten kjaka (sønn altså) som gjør at jeg ikke kan være like daff som før, men jaggu om jeg gjør det ved hver anledning som byr seg! Og tv-slaven; der har du meg! Eeeeelsker å se på tv og mener derfor at get-boksen er guds gave til Marianne.
    Det høres ut som du har hatt fridagen med stor F spør du meg... nyt med god samvittighet :)

    SvarSlett