onsdag 7. juli 2010

Nåleputer

Jeg har en kjempefin nålepute som jeg kjøpte på etsy for en stund siden, den ser ut som en liten trestamme og er laget i filt, utrolig søt. MEN - den funker ikke så bra til store nåler, egentlig funker den bare til knappenåler. Derfor heklet jeg meg min egen med en oppskrift jeg fant på ravelry (ravelry er akkurat som facebook for hekling og strikking:)). Det er en danske som står bak bloggen Slagt en hellig ko som har laget oppskriften. Prinsippet er superenkelt, og genialt.

Jeg lagde en blå til meg selv, og så en lilla til mamma. (lilla er skikkelig vanskelig å ta bilde av syns jeg, så her måtte jeg ty til blitz)Da Hanne på jobben så nåleputa mi ønsket hun seg også en, så jeg lagde en til henne også.
Så gikk jeg i den gode gamle fella, dette er jo såpass gøy at jeg kan begynne på et større prosjekt! Hvis jeg lager denne f.eks 100 ganger større vil det jo kunne bli en fin sofapute? Jeg trenger nemlig en rund pute i sofaen min. Så jeg gikk igang, og nå ligger den i posen for halvferdige prosjekter...

1 kommentar:

  1. Hanne på jobben er veldig glad i sin!! Tusen takk!!

    SvarSlett