fredag 1. juli 2011

Flere punger

Symaskinen min har fått seg en klistrelapp med en viktig beskjed til meg selv. For selv om jeg kan lure meg selv til å tro at det var forrige helgs tre nattevakter som tok knekken på nakken min må jeg kanskje innse at det er symaskinens feil. Elsker å ha noen å skylde på, for JEG har ihvertfall IKKE noe med dette å gjøre!
Jeg øver meg på å sy, og mens jeg øver sitter jeg tydeligvis ekstremt konsentrert og med skuldrene opp under ørene. Akkurat som jeg gjør når jeg strikker. Uansett,  å sy små punger er veldig fint å øve med. Mønsteret er fremdeles dette.  Jeg bruker små mengder stoff og de inneholder både for og glidelås og slike ting jeg gjerne vil øve på. Jeg ble så glad i kombinasjonen av stoff og farger som jeg brukte da jeg sydde kjolen, så jeg har fortsatt med den - og alt det nye bisebåndet mitt.
Jeg har brukt noen gamle stoffrester som for, og min favoritt er denne oransje. Foret derfra kommer fra fabric rehab.

Foret til den rosa pungen er liberty, jeg har aldri skjønt hvorfor folk er så gale etter libertystoffer, men akkurat dette falt jeg for og kjøpte jeg med meg hjem fra Purl i New York.


Sistemann er en god gammel stoff og stil-pung. Alt stoffet kommer derfra, bisebåndet også. Det sorte silkeaktige stoffet jeg har brukt på alle pungene kom i en forundringspakke jeg kjøpte der. Visste dere at det fantes? De har noen ganske store poser med stoff, som er rester i alle mulige former og fasonger. Jeg fikk masse voksdukrester i min pose, som jeg skal bruke til koffertlapper, og i tillegg endel andre fine små biter, som er kjekt å ha til en gang man trenger det. Dere vet hvordan det er... Ihvertfall 25 kroner koster en slik pose, fine greier!

9 kommentarer:

  1. Heisann!!

    Nydelige punger og stoff valg:)

    Ha en fin helg!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  2. Morsomt,tusj-stiple-stoffet fra S&S er nett det samme
    vi har på spisestuestolene våre :)!
    Kjempefine punger, du har øye for fine detaljer!
    Liker også veldig godt at merkelappen er på innsiden.

    SvarSlett
  3. Skønt :) Det kommer jeg også altid i tanke om, når jeg HAR fået ondt over det hele! God idé med beskeden :)

    SvarSlett
  4. ÅÅÅ, de er så fine. Jeg vil også lære meg å sy glidelås og for...ha en fin helg;))

    SvarSlett
  5. Hvor er de bare søde :)

    SvarSlett
  6. Så flink du er! Både disse herlige her og den fin fine kjolen du sydde! Du kan virkelig mer enn å hekle jente :) Kanskje jeg skal prøve meg på en sånn selv, med så bra mal så kanskje jeg også får det til. Men må nok på stoff og stil etter bisebånd, for på lokale sybutikken sto damen bare å måpet når jeg spurte etter det!

    SvarSlett
  7. Hei.
    Så nydelige punger du har laget!
    Så koselig blogg og så mye fint du lager.
    Lappen på symaskinen tror jeg jeg hermer,
    og tar med meg på jobb;)

    Ønsker deg en flott sommerdag;)

    Hilsen Ann-M.

    SvarSlett
  8. En slik klistrelapp burde jeg også lage meg :) Fort gjort å bli for konsentrert og anspent.
    Så utrolig fine ting du syr! Inspirerende å se hva du lager :)

    SvarSlett
  9. oh, i like your bags! they look pretty!
    greetings from switzerland, daniela

    SvarSlett