tirsdag 12. april 2011

Puddingpulver og vaskepulver

Fordi vaskemaskinen vår ikke lenger står på badet, er det heller ikke hensiktsmessig ha vaskepulveret på badet. Jeg mener, å gå ti skritt inn på badet fra kjøkkenet og tilbake igjen for å hente vaskepulver? Nei takk! Istedet har jeg sett på dette som en kjempefin unnskyldning til å kjøpe inn litt fine bokser i farger som passer fint inn og som gjør at vaskepulveret kan stå fremme. Jeg er egentlig litt allergisk mot masse greier på kjøkkenbenken, men det er mulig disse kan stå i vinduet også. Jeg kikker alltid etter fine bokser, men kjøper sjelden noen av den grunnen  - at de bare blir til masse rot. Men nå har de jo en funksjon, og det blir bra! Den gule boksen fikk vi i bryllupspresang, og denne nye Puddingpulver-boksen kjøpte jeg på epla.no i helgen. I går fikk jeg en melding fra selger, hun bodde jo i Oslo og lurte på om hun kunne stikke innom med boksen istedet for å sende den i posten. Koselig!
Jeg må bare dele et tips jeg fant på finn.no, om en auksjon som er et sted  som heter Eina ved Toten på lørdag (16.04). Det er et dødsbo, hvor alt innbo fra et helt hus selges, og masse ting fra en gammel butikk. Sjekk bare ut freiaskapet, kjøpmannsdisken, vogna, den fantastiske greia til å ha gavepapir i(!) og alt inne i butikken. Hadde jeg hadde hatt en bil, og et hus å fylle opp hadde jeg lagt meg i sovepose i kø utenfor den auksjonen!
I anledning gule objekter -  et bilde jeg tok av den hodeløse Kaptein Biff for noen dager siden. Sånne bilder må jo bare deles på en regnværsdag!

6 kommentarer:

  1. Ej hvor er dens hoved?? Det ser vildt uhyggeligt ud...

    SvarSlett
  2. Hehe, komisk bilde!! Går jo ikke an å se noe hodet i det hele tatt! Puddingpulverboksen var kjempetøff! Også den auksjonen da, der var det mange go`biter! Ingen tvil om at det var hos en gammel kjøpmann nei. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Ang den auksjonen..takk for tips!! Men i samme øyeblikk, kom jeg på at vi skal bort på lørdag!! Nei og nei...
    Jeg bor nemlig 30 minutters kjøretur unna Eina på Toten.

    Tøffe bokser du har fått, og kjempekult bilde av Kaptein Biff!! :-)
    Ha en fin kveld, Elise :-)

    SvarSlett
  4. Det var noe til auksjon! Oj, oj, oj, nå kan mannen min være glad for at vi bor superlangt unna. :)

    Stilig bilde av Biffen.

    SvarSlett
  5. nei og nei-stakkars Biffen! Han ser litt tankeløs ut!

    SvarSlett
  6. Fantastisk bilde av Kaptein Biff. Ser dramatisk ut, men har hatt undulater og de er jammen tøyelige i halsen... God påske!

    SvarSlett