tirsdag 14. september 2010

Hekle jakke?

Det som er synd med hekling, er at det er nesten umulig å lage klesplagg av det (som ser normale ut). Da må man strikke, og det er jo ikke noe for meg. Derfor ble jeg rimelig gira når jeg fant en hekla jakke som jeg syns var kjempefin, og den ser veldig lett ut å lage. Hele greia er laget i fastmasker. Jeg var på en skikkelig blogtur, så jeg kom til denne siden via via via, men siste leddene i rekken jeg husker er Icrochet og deretter Life on laffer.
Bildet har jeg lånt fra Interweave, det er også der oppskriften kjøpes (koster 5,50 dollars)
Jeg kommer til å droppe sløyfen, og den blir da seende ca sånn ut.
Hvis dere sjekker ut oppskriften på Ravelry, ser dere at det er 75 stk som har laget jakka, og det er mange fine! Jeg ser at mange har laget armene i vanlig lengde, og det kommer jeg også til å gjøre. Jeg har litt problemer med å forholde meg til klær i ull som ikke passer til ullsesongen. Og så vil jeg ha den bittegranne lengre også. Alle disse endringene er jo sikkert en oppskrift på katastrofe, men jeg prøver ihvertfall!

Så er det store spørsmålet hvilket garn jeg kan lage denne i. Ser ut som mange har brukt vanlig worsted weight-garn i ull ( er det det vi kaller sportsgarn på norsk?). Men jeg har jo dette fantastiske garnet fra pickles liggende, tror dere kanskje at det kunne passe, eller blir det for tykt? Er det faktisk mulig at jeg for første gang i mitt liv må hekle den fryktede prøvelappen?

1 kommentar:

  1. Hvor ser den bare lækker ud. Glæder mig til at høre, om det går godt med hæklingen af den. Så kan det være jeg også vil prøve!
    KH Puk

    SvarSlett