søndag 23. juni 2013

Jeg legger ned eplabutikken...

Dette føles litt merkelig, men nå har jeg bestemt meg for å legge ned butikken min på epla. Som jeg har skrevet om før åpnet jeg den litt på impuls i 2010, og den har endret seg i takt med meg hele veien. I begynnelsen var det rangler jeg hadde heklet ut fra andres mønstre, så var det en lang stund rangler jeg hadde designet selv, og i den siste tiden har det vært dere som har måtte gjøre jobben selv ut ifra mine mønstre og mine rangledeler. Men tro mot ideen om heklede ting til barn har jeg vært hele tiden, og det har vært fint å holde en klar profil, men kanskje det er det som har gjort at jeg har blitt litt lei også.
 Jeg startet butikken som et overskuddsprosjekt, fordi jeg heklet og heklet og heklet og heklet, og det var så kult når dere ble så glade for disse hjemmelagde tingene mine. Men vet dere hva? Etter tre år blir man litt lei når man har heklet over hundre aperangler. Og pakket hundrevis av pakker med øyne. Dette har vært noe jeg har gjort for gøy, og når det ikke er gøy lenger skal jeg stoppe. Jeg har aldri gjort det for pengene, og virkelig tjent peanuts, så der blir ikke overgangen så stor. Nå gleder jeg meg til å ikke føle stresset med å sende mailer og løpe på posten hele tiden. Før var jo alt det stas og fint, men nå merker jeg at jeg ikke klarer å yte den servicen jeg ønsker.

Jeg skal ikke si det er for alltid, men akkurat nå tror jeg ikke butikken kommer til å åpne igjen. Jeg har hekling litt opp i halsen, og håper lysten kommer tilbake til å gjøre ting jeg vil, som ingen har bestilt eller venter på. Men fortvil ikke! Mønsterne mine vil fortsatt være tilgjengelig for nedlasting på ravelry, og eplabutikken holder åpen i to uker til så dere rekker å handle det dere skal og jeg får tømt lageret med rangledeler.

TUSEN takk til alle som har handlet hos meg, det har blitt over 1300 salg og jeg er vanvittig takknemlig! Bloggen min fortsetter selvfølgelig som før. Litt labert har det vært det siste året, men livet har kommet litt i veien og det er jeg så utrolig glad for. Jeg håper som sagt at heklelysten kommer tilbake så jeg kan dele nye ideer med dere. Inntil videre er det symaskinen som får kjørt seg, tusen takk til dere som føler meg og oppmuntrer, både her og på Instagram. Skulle ha fått gitt dere en klem alle mann!

9 kommentarer:

  1. En ærlig sak det der, syns jeg. Så lenge det er morsomt og spennende og gir deg et lite kick, så er det jo lett å drive på. Men når motivasjonen ikke er der lengre og man faktisk blir irritert over å få bestillinger, så er det på tide å gi seg. Blir jo likevel spennende å se hva du finner på nå. Om du begynner på et annet prosjekt. :)

    Lykke til!

    Jeg digger jo også apene og pingvinene dine! :)

    SvarSlett
  2. Haha! Kjempebra at en av robotordene var "annoyance"!! :D

    SvarSlett
  3. Et tøft valg. Kred for å legge ned når det ikke er like moro lenger.

    SvarSlett
  4. Øv, øv.. Jeg har været så glad for, at handle hos mig både hensyn til mønstre, men ikke mindst safety eyes..

    SvarSlett
  5. Skjønner deg så godt! Imponert over mengden rangler du har orket å hekle. Og lurt å gjøre noe med det når det ikke lenger er et overskuddsprosjekt, men noe som blir slit.

    SvarSlett
  6. Hei!

    Lyster kjem og går, sånn er livet. Eg har i alle fall vore storfornøgd med mine to oppskrifter eg har kjøpt hos deg :) Lykke til vidare på kreativfronten, av og til flyttar kreativiteten seg frå eitt felt til eitt anna! :)

    SvarSlett
  7. Skjønner deg godt. Det skal være gøy. Jeg og mannen driver en bruktbutikk på hobbybasis, og det er et veldig press hele tiden og det tar myyyyye tid. Ennå er det veldig gøy, vi får se hvordan det blir etterhvert :) Uansett, vi har en aperangle, en pingvinrangle og en stor pingvin, alle heklet av deg. Mathilden vår på 2 år hadde de fra hun ble født og elsket de. Nå har jeg termin igjen snart og kreasjonene dine venter på nestemann :)

    SvarSlett
  8. Hei Elise!

    Jeg lagret bloggen din under favoritter for snart 3 år siden fordi jeg rett og slett elsker den heklede apekatten din. Tanken var å lage den når jeg skulle få en liten en. Nå er babyen i magen (i 2 mnd til) og jeg vil så veldig gjerne lage apekatten. Jeg ble derfor svært lei meg da jeg så at du hadde lagt ned epla-butikken din... Er det noe mulighet for å få kjøpe oppskriften likevel?

    Mvh Synva (snesheim@gmail.com)

    SvarSlett


  9. اننا في شركة الرائد للخدمات المنزلية نقدم خدمات ممتازة في الدمام بافضل الاسعار بجودة عالية لمزيد من الخدمات تفضل بزيارة

    شركة مكافحة حشرات بالدمام شركة مكافحة حشرات بالدمام
    شركة تنظيف سجاد بالدمام شركة تنظيف سجاد بالدمام
    شركة تسليك مجاري بالدمام شركة تسليك مجارى بالدمام
    افضل شركة تنظيف بالدمام افضل شركة تنظيف بالدمام
    شركة مكافحة الفئران بالدمام شركة مكافحة الفئران بالدمام
    ارخص شركة نقل عفش بالدمام ارخص شركة نقل عفش بالدمام

    SvarSlett