mandag 31. januar 2011

Bokmerkedypdykk - uke 5 : fantastisk fin lampe - laget av sugerør!

Hver uke i 2011 lager jeg et innlegg hvor jeg deler mine favorittbokmerker. Hvis du vil lese innleggene fra tidligere uker kan du gjøre det her.

Første gang jeg så Tord Boontjes garland light ble jeg dødsfacinert. Så gikk det litt inflasjon i den lampa syns jeg, og da mister jeg ofte interessen. Men så ble jeg megainteressert igjen når jeg kom over denne siden, hvor noen har laget sin egen lampe inspirert av Garland Light (må man kunne påstå) - av SUGERØR! Jeg syns den er finere enn orginalen, ser den ikke nesten ut som et evigvarende stjerneskudd? (eller stjernerab, som jeg sier på min dialekt:)).

Nå er det neste sånn jeg vurderer å flytte til et nytt sted bare slik at jeg får en unnskyldning til å lage en slik lampe, jeg har nemlig ikke plass til en der vi bor nå. På Søstrene Grene selger de sugerør i masse fine farger, og IKEA pleier også å ha litt utvalg i sugerør mener jeg å huske. Hvis noen lager denne blir jeg glad om dere gir et pip, jeg er så spent på om den virkelig kan bli så fin som på disse bildene. Som vanlig følger det med steg-for-steg tutorial. Jeg (hjerte) internett!


5 kommentarer:

  1. Fancy Lampe!
    Synes det er så fantastisk at hjernen pønsker opp slike ting! :)
    Ha en strålende dag ;)

    SvarSlett
  2. Hei. Tenkte at jeg endelig skulle bestille den søte apebamsen, men så ser jeg ikke den er mer på epla butikken din. Er det ikke mulig å få tak i den lenger??? Lene

    SvarSlett
  3. Hei, da er du dessverre noen uker for seint ute! Men oppskriften ligger der så du kan lage din egen?

    SvarSlett
  4. Hei. Jeg skrev litt feil det var oppskriften jeg mente. Jeg har betalt deg for en oppskrift nå i kveld så jeg gleder meg allerede. Har du brukt bamseøyne til øyne(fant noen i en katalog men de var 15mm, blir det for stort)
    Klem fra Lene (Takk for du vil dele oppskrift)

    SvarSlett
  5. Hvor er det fantastisk sjovt. Min ældste datter på 11 der er et genie til at få ideer kom netop i går med en ligende ide til en ny lampe af sugerør. Hendes vision er at det skal ligne søanemoner. Hun har helt sikkert ikke set denne lampe, men jeg klikkede straks videre for at få gode fif til hvordan sugerørene sættes fast på en organisk måde. Hvis hun laver lampen skal jeg nok skrive om den (ofte får barnet jo en ny ide inden de gamle er kommet i søen...)

    SvarSlett