lørdag 25. september 2010

Fluesoppinspirasjon

Fluesopper har vært in en stund (men nå er det kanskje ut igjen, eller? Klarer ikke helt å følge med på tempoet med hva som er inne og ute...). Jeg har ihvertfall laget disse to typene fluesopprangler som jeg har hatt liggende ute i eplabutikken tidligere. Den øverst til høyre (den store) er laget ut fra denne oppskriften, mens til den lille har jeg brukt denne oppskriften. Jeg liker det litt stilistiske uttrykket akkurat til babyrangler, men har du lyst til å hekle noen sopper fant jeg noen vanvittige oppskrifter i dag:
1: Mycenia Mushroom, oppskriften er laget av ch1306 (guri for et enkelt og spennende navn!)
2: Toadstool, oppskriften er fortsatt laget av ch1306
3: Min favoritt som jeg nesten dauer av:  Fly agaric av ch1306
4: Mushroom volume 1, laget av jpolka (sjekk siden hennes for fantastiske oppskrifter på sjødyr! Tror nesten jeg må lage en egen post om de sjødyrene seinere, jeg.

Folk der ute er helt vanvittig gode til å lage hekleoppskrifter, sant?!


I've been making these mushroom rattles for a while, and today I found some new patterns that I found so inspirational that I just had to share... They're all found on etsy. People out there are such great pattern makers!

4 kommentarer:

  1. Sopper må jo være et passende håndarbeid nå om høsten. Samme om det er ut eller inn, kult er det.

    SvarSlett
  2. Wow! Så det er sånn sopperangler skal se ut :)

    SvarSlett
  3. oj, skikkelig fine sopper!
    Si ifra hvis du selger,
    hilsen ikke heklekyndig.....

    SvarSlett
  4. Jeg selger! http://epla.no/products/62975/

    SvarSlett