mandag 30. august 2010

Koffertlapper!

Nå er jeg skikkelig gira og glad :) Det er lenge siden jeg har følt det sånn, fordi heklinga har blitt et slags pliktløp i det siste (og derfor har jeg en liten heklepause). Jeg har nemlig lenge tenkt på å lage baggasjelapper/koffertlapper, fordi jeg har aldri funnet noen jeg har likt. For ikke lenge siden kjøpte jeg denne koffertlappen av Anita (sjekk eplasiden hennes, hun lager masse fint!), og da fikk jeg ideen om at sånne måtte det jo gå an å lage selv. Nå var det sånn at det faktum at det ikke er voksduksesong satte sperrer for denne herminga, og godt var jo egentlig det, fordi herming syns jeg egentlig lite om. Istedet tok jeg et stykke av den blanke voksduken jeg sydde forkler av for noen juler siden, og bestemte meg for å lage en annen vri på koffertlappene. Den første jeg lagde ble megastygg om jeg får si det selv, med et postkort fra 60tallets Athen inni, men andre forsøket funket såpass bra at jeg tror dette blir den nye koffertlappen min!
Herregud, ENDELIG får jeg brukt alt tullet jeg tar med meg hjem fra ferie! Her representert av et kart fra Budapest, og noen penger og en kvittering fra Taiwan.

Mine første maljer har jeg også laget i dag. Det var jo kjempelett!
Litt skjevheter ble det jo, og det tar jeg på sjarmkvota:)
Hallo, julepresanger!

p.s - Dere driftige damer skjønner sikkert hvordan jeg har gjort dette. Ellers kan jeg alltids lage en Tutorial?
p.s 2 - Det er under 24 timer igjen av give awayen! Jeg trekker i morgen etter jobb, så siste frist sier vi er i morgen klokken 16.00. Tusen takk til alle som har blitt med!

6 kommentarer:

  1. Den er blitt kjempeflott. Supert idee med alle minner.
    ha en flott uke Nina

    SvarSlett
  2. så smart og morsomt! Jeg har jo en hel pappeske med ting fra reiser som "jeg sikkert får bruk for en dag" og - plutselig - får jeg jo det:) Flinke du:)

    SvarSlett
  3. Genialt! Denne var utrolig kul! Tipper det er mange som hadde blitt skikkelig glad for en tutorial! Men, dette kunne jo også vært noe for Eplaen din? :)

    SvarSlett
  4. Så kuult det ble!Og for en god idè!!!Flink er du.

    SvarSlett
  5. Kanskje jeg snekrer sammen en tutorial før neste ukes strikk og drikk. Tenkte vi skulle lage noen sånne. Men i eplabutikken kommer de nok ikke, der kjører jeg heklagreier og ikkeno annet. Og klarer lissom ikke å bruke opp alle myntene og det andre rasket jeg har liggende heller. Målet er jo at det skal havne i fotoalbum en dag. Men man kan jo putte alt mulig inni der, bilder og utklipp fra blader og stoff, ja alt mulig:)

    SvarSlett
  6. Superkul! Jeg hadde nok ikke klart å lage noe sånt selv med en god tutotial, dessverre.

    SvarSlett