torsdag 15. juli 2010

Regnværsferie

Sommeren har ikke akkurat satt inn for fullt ennå, og derfor damene brukt denne gråværsdagen til en runde i byens misjonsbutikker, mens menn og barn har vært på sirkus:)
I Oslo har vi bare Maritabutikken såvidt jeg vet, men her på sørlandet kryr det av denne type butikker som selger fine ting omtrent gratis, f.eks gyngestol til femti kroner og bestikk til en krone delen. Jeg gjorde noen kupp i dag også, er vel mest fornøyd med syboka - den var skikkelig lur for meg som skal lære å sy på ordentlig.
Er ordentlig fornøyd med denne lille feiekost-og-feiebrett-maskinen også. Farmor hadde en sånn, og det var alltid stas å kjøre rundt på kjøkkenet med den for å feie opp brødsmulene hennes. Syns den passa så bra til leopardskoene og den røde neglelakken, og er litt usikker på om den passer så bra inn på kjøkkenet vårt - som er rødt. MEN - neste gang vi flytter skal vi ikke ha rødt kjøkken, og DA vil den sikkert passe veldig fint inn :)


Denne lille vasen har et mønster som ligner veldig på disse skålene fra House Doctor som jeg har sikla på en stund. Den kosta bare 15 kroner, og passer perfekt til en bukett markblomster for eksempel.
Sånne ringer til broderings trenger jeg, så jeg kjøpte to ulike størrelser til 5 kroner stykke. Syboka har et kapittel om grunnleggende syferdigheter, et stort kapittel med oppskrifter, og et kapittel om hvordan sy om klær som ikke passer. Gleder meg til å gå igang med den når ting roer seg litt. Her i heimen er det nemlig bånn gass med gjemsel og doodle jump kontinuerlig, og i morra kommer storinnrykket - da blir vi totalt 12 stykk. Da blir det lite tid til blogging og sying...

Porselensfuglen kosta 35 som dere ser, og passer perfekt inn sammen med de andre porselensfuglene på kjøkkenet mitt. Jeg kan lage et bloginnlegg om alle porselensdyrene når jeg kommer hjem fra ferie.

2 kommentarer:

  1. Ååå, så mye fint! Hvor får man kjøpt sånne skåler i fine farger? :)

    SvarSlett
  2. Tja, si det! Jeg hadde faktisk veldig vanskelig for å finne dem på google. Jeg har sett dem på Den Blå Dør i kr.sand, og så selges de vel på utvalgte steder som har house doctor. Har jeg sett dem på glassmagasinet i oslo tro?

    SvarSlett